Despre discursul public

Materialul următor conține  câteva elemente ale unui discus public. Sesiunile noastre de training cuprind informații teoretice mult mai detaliate și o parte consistentă de exerciții practice (simulări de conferințe de presă, emisiuni TV, întâlniri cu oamenii etc.)    

”La originea cuvântului comunicare se află ideea de punere în comun: când comunicăm încercăm să stabilim o legătură cu o altă persoană.

În cazul persuasiunii, încercăm să împărtășim o opinie , un sentiment, chiar un comportament.”

  • Femeile sunt mult mai pricepute atunci când vine vorba de comunicare, ele fiind mai deschise discuţiilor şi tratativelor de orice fel.
  • Femeile spun in jur de 20.000 de cuvinte pe zi, in timp ce bărbaţii doar 7.000. Femeia excelează astfel in exprimare şi în menţinerea relaţiilor.
  • La femei emisfera stângă este mai mare decât cea dreapta!
  • Femeile folosesc mai mult contactul vizual, sunt atente la detalii şi mai interesate de oameni si chipuri!
  • Femeile ascultă în mod egal cu ambele urechi, se concentrează mai mult timp şi sunt mai tolerante la teama pe termen lung!
  • Bărbaţii:
  • Au emisfera dreaptă mai mare decât cea stângă!
  • Se concentrează mai puţin timp, folosesc mai puţin contactul vizual, văd întregul, caută mai mult senzaţiile puternice!
  • Aud mai bine cu urechea dreaptă!

Cine, ce, când, cum și unde?

  • CINEPERSOANA CEA MAI POTRIVITĂ pentru a comunica într-un anumit context
  • CE ESENŢIALUL.  Mesajele cheie agreate la nivel central de către conducerea partidului, pe un anumit subiect (acţiune politică, anumite proiecte de legi aflate în dezbatere, reacţie faţă de acţiunile unui anumit partid/ om politic)
  •  CÂNDTOT TIMPUL. Un politician va trebui să comunice în permanenţă cu alegătorii (înainte de campanie, în timpul campaniei după încheierea campaniei).
  • CUM ORICUM. În funcţie de publicul ţintă şi de subiect. Politicianul poate comunica în mod formal sau informal, direct sau indirect, în funcţie de context (comunicare directă cu presa, întâlniri cu alegătorii, lansarea de zvonuri).
  • UNDE ORIUNDE. Orice moment şi orice loc reprezintă o potenţială oportunitate de comunicare.

”Pentru a influența, trebuie să cunoști interesele oamenilor și să spui lucruri care trimit la posibila lor satisfacere.”

Etape premergătoare:

  • Etapa 1 – sondaj de opinie, focus-grupuri, întâlniri directe cu oamenii
  • Etapa 2 – analiza rezultatelor (identificarea problemelor, a publicurilor ţintă şi a canalelor de comunicare adecvate)
  • Etapa 3 – definirea temei centrale şi a mesajelor cheie
  • Etapa 4 – teren

”Orice cuvânt este o încercare de influențare a celuilalt.”

  • Un discurs bun nu se cuantifică în lungime
  • POŢI TRANSMITE UN MESAJ ÎNTR-UN MINUT SAU ÎNTR-O ORĂ!
  •  NU SPUNEŢI NICIODATĂ NIMIC DIN CE NU AŢI DORI SĂ APARĂ PUBLIC!
  • NU CITIȚI DISCURSUL!
  • Audienţa – contează foarte mult CUI TE ADRESEZI când îţi pregăteşi discursul

Un discurs urmează structura unei ,,compuneri”:

ÎNCEPUT

  • Despre ce vorbim – tema principală şi ideile principale
  • Contextualizararea întâlnirii – de ce suntem acolo

ARGUMENTAREA CENTRALĂ

  • Explicarea ideilor principale
  • Prezentarea potenţialelor soluţii

CONCLUZII

  • Recapitularea ideilor principale
  • Ce ne propunem
  • Apel către audienţă să vină la vot, să te voteze, să adere la o viitoare acţiune etc

Alte elemente ale unui discurs:

  • Datele concrete – pentru a da veridicitate celor afirmate
  • Detaliile – pentru a personaliza
  • Identificarea vinovaților – de regulă aceștia sunt adversarii
  • Exemple și comparații accesibile oricui
  • Soluții proprii – la problemele ridicate
  • Glumele – pentru a relaxa, pentru a personaliza
  • Citate/ fraze celebre/ proverbe/ întrebări retorice etc.
  • Fraze pentru încurajarea audienței

Factori de luat în calcul în organizarea unui discurs:

  • Particularităţile sociale
  • Particulariţile profesionale
  • Vârsta
  • Sex
  • Numărul de persone aflate în public
  • Reacţia oamenilor în timpul discursului
  • Locaţia

2 răspunsuri la „Despre discursul public

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s