„Pupa-l in bot si papa-i tot” – Manual de marketing politic

res_2ec40368024b7b593cfa386bbd1d3fbb

După ce am citit cartea celor doi americani James Carville şi Paul Begala, foştii consilieri ai lui Bill Clinton, am ajuns la două concluzii: este cel mai aplicat manual de comunicare şi marketing care poate fi folosit de oricine şi… în mod singur, mă „trag” din speţa lor de consilieri!

Este exemplificarea cea mai bună a celor care cred că orice tip de comunicare (politică, publică) este de bun-simţ. Dacă eşti atent şi te adaptezi la câteva elemente precum: contextul, publicul, poziţionarea etc., nu ai cum să dai greş. În plus, trebuie să ai mereu curajul de a vorbi, de a face, de a fi mereu în acţiune.

În ultimii ani, în România, se tot vorbeşte despre campanie politică negativă. De multe ori am auzit politicieni care spun că ei nu doresc să atace adversarul, ci să-şi promoveze calităţile. Se pare că un curent pacifist circulă în jurul nostru. Nu sunt de acord deloc cu abordarea unei campanii „pozitive”, în sensul de non-combat faţă de adversar. Din păcate, în România, campanie „negativă” înseamnă atacuri formate din vorbe goale, fără conţinut argumentativ puternic, din categoria „să ne facem că suntem adversari”! De ce se întâmplă aşa? Uneori din neştiinţă, alteori intenţionat!

Iată câteva citate din manualul celor doi consultanţi privind campania negativă:

„Ne place la nebunie campania negativă. Nu politica distrugerii personale, ci criticile dure, frontale, nemiloase. Electoratul se dă în vânt după ele – cu cât sunt mai răsunătoare cu atât mai bine. (…) Un motiv pentru care credem în politica agresivă este însăşi natura presei. Dacă vrei să ajungi pe prima pagină este cazul să iei iniţiativa şi să treci în ofensivă.” Dar „Se poate deoportivă să fi agresiv şi blând. Nu este uşor, dar nici imposibil”.

Sunt abordate şi alte subiecte în carte începând de la organizarea şi până la gestionarea situaţiilor de criză. Sunt chiar interesante sfaturile lor ţinând seama că l-au consiliat pe Clinton care a reuşit să fie reales după ce a trecut printr-un scandal sexual.

Ca şi minusuri, uneori exemplele-poveşti par că nu au nicio legătură cu peisajul politic românesc, fiind vorba numai despre cazuri din Statele Unite. În esenţă, sunt la fel!

Un manual de marketing politic practic. Aceasta este cea mai mare calitate a cărţii. Mai concis, mai direct, mai ironic, mai de bun-simţ de atât nu am regăsit sfaturi în nicio carte de comunicare şi marketing politic. Ceea ce este uşor şi evident se pună însă cel mai greu în practică!

Mai jos aveţi şi cuprinsul cărţii ca să vă faceţi o idee şi mai precisă despre ceea ce urmează să citiţi:

  • Nu te da bătut. Niciodată!
  • Nu te feri să pup nişte dosuri
  • Sari pe ei!
  • Creează-ţi cadrul potrivit
  • Nu confunda strategia cu tactica
  • Fii deschis
  • Învaţă să comunici
  • Pune osul la treabă!
  • Transformă-ţi defectele în calităţi
  • Adaptează-te din mers
  • Poţi să te redresezi chiar dacă ai dat-o serios în bară
  • Învaţă cum să acţionezi din poziţia de câştigător

Şi dacă simţiţi că v-au inspirat puteţi să căutaţi şi filmul „The War Room”.

 

 

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s