Dialogul dintre o persoana publica & audienta poate incepe cu o gluma!

WASHINGTON, DC - NOVEMBER 12: First lady Michelle Obama speaks to students about higher education during an event at the Bell Multicultural High School, November 12, 2013 in Washington, DC. The first lady told students to commit to their education so that they can create a better future for themselves and their country. (Photo by Mark Wilson/Getty Images)

“I have never been afraid to be a little silly, and you can engage people that way. My view is, first you get them to laugh, then you get them to listen. So I’m always game for a good joke.” @Michelle Obama #FLOTUS

Citatul îi aparține lui Michelle Obama, Prima Doamnă a SUA – interviu acordat Variety, ediția din 23 august 2016. În simplitatea lui, sumarizează fundamentul comunicării – stabilirea unui dialog cu audiența, găsind un punct comun de interacțiune. O glumă, un zâmbet… sunt elemente ce atrag atenția. Pare simplu, însă funcționează doar dacă persoana în cauză face lucrurile cu naturalețe, nu pentru că „așa trebuie”.

Michelle Obama are acea naturalețe necesară. Acțiunile ei arată că a avut și deschiderea necesară pentru a încerca lucruri noi și a se adapta audienței sale. Într-un interviu acordat The Verge, în martie 2016, vorbește despre autenticitate și despre emoțiile pe care le pot percepe cei care interacționează cu mesajele ei online. Vorbește despre idei și despre cum funcționează echipa ei. Se adresează cu ușurință copiilor. Interacționează natural cu adolescenții (min 3.00). Promovează un stil de viață echilibrat. Vorbește despre drepturile femeilor. Promovează educația. Dansează. Fredonează melodiile preferate. Totul prin prisma exemplului personal, prin prisma experiențelor sale și ale familiei sale. Totul pentru a crea acel dialog care aduce plus valoare celeilalte componente – comunicarea instituțională.

Nu există în acest moment ceva similar la nivelul României. Motivul este cât se poate de simplu – nu există politician care să construiască pornind de la propriile experiențe, valori și obiective. Politicienii români nu au învățat încă principiile dialogului și adecvarea stilului de comunicare la diverse tipuri de audiențe. Sunt încă în stadiul în care „trebuie să fie pe FB” și simt că este suficient dacă plasează cu „copy-paste” câteva rânduri dintr-un comunicat de presă. Am văzut câteva „încercări” din partea unor reprezentanți ai Guvernului tehnocrat – din păcate lipsește „autenticitatea”, simțindu-se acel sentiment de „scenariu” adaptat la ceea ce se crede că așteaptă publicul. Michelle Obama și-a câștigat notorietatea în timp, prin constanță și adaptare la nevoile și așteptările sociale.

Dialogul dintre o persoană publică și audiența sa poate începe cu o glumă. Pare simplu, dar până la a ajunge la acest punct este mult de muncă – trebuie să te cunoști pe tine însuți și trebuie să cunoști particularitățile celor cărora te adresezi!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s