Comunicarea institutionala pe retelele de socializare este unidirectionala in Romania

retele

Urmăresc paginile de FB ale mai multor politicieni şi din România, dar şi din afară, şi constat că mulţi ignoră total aspectul de ”socializare”. Din păcate, se întâmplă acest lucru mai ales în România.

Dacă eşti ”prieten” cu preşedintele Iohannis eşti la curent, ”pas cu pas”, cu agenda sa – unde merge, cu cine se întâlneşte etc. Rar găseşti însă poziţii pe teme generale (exceptând poziţiile politice şi diplomatice ale României) sau, şi mai rar, dar şi mai grav, găseşti răspunsuri ale preşedintelui la întrebările celor care comentează. Practic, ideea de socializare, de interacţiune este redusă la zero.

Sunt convinsă (nu doar cred) că politicienilor români nu le este clar la ce folosesc reţelele de socializare. Sunt utilizate aşa cum era folosit ”telejurnalul” pe timpuri, doar pentru a-şi prezenta realizările. Singura diferenţă este că cei pro sau contra se pot ”certa” pe pagina lui, mai mult sau mai puţin în voie.

Din păcate, puţini dintre politicienii români ştiu cum să creeze curente de opinie, cum să genereze emoţie sau susţinere publică faţă de o anumită problemă/un anumit subiect etc. Le este greu să înţeleagă faptul că este nevoie să fie creatori şi lideri de opinie, că trebuie să fie exemple de urmat. De cele mai multe ori îşi doresc să fie doar admiraţi şi foarte puţin criticaţi.

În plus, este clar că, deocamdată, cei care se ocupă de paginile înalţilor demnitari români nu se preocupă să dea ”share” unor poveşti care să intre în atenţia majorităţii. Putem pune lucrurile pe seama lipsei de neştiinţă, de insensibilitate, dar, cel mai probabil, este vorba de dezinteres.

Înţeleg foarte bine că, uneori, funcţiile publice îi împiedică pe aceşti oameni să aibă anumite poziţii, dar sunt obligaţi să aibă poziţii pe altele. Nu pot juca rolul pasiv – acela de a se lăsa ”admiraţi”.

Primul sfat pe care îl ofer politicienilor români este să se uite la alţii şi să ”fure” metoda lor. Cel mai bun caz este cel al preşedintelui Barack Obama care, deşi ”nu stă toată ziua pe FB”, reuşeşte să aibă un impact extraordinar atunci când o face – fie că este vorba despre toleranţa faţă de imigranţi, fie că este vorba de lupta antiteroristă sau de protecţia mediului. Pe scurt, reuşeşte să dea valoare şi lucrurilor micro la fel de mult ca şi celor macro.

Sper ca, în timp, nici politicienii români să nu mai oscileze între postura de pasivitate pe reţelele de socializare şi cea de bârfă.

Un răspuns la „Comunicarea institutionala pe retelele de socializare este unidirectionala in Romania

  1. Pingback: INTERVIU Mirela Puiu: „In Romania, comunicarea politica este „intamplatoare”, de cele mai multe ori reactiva, se bazeaza mult pe efectul pavlovian si nu pare sa urmeze nicio logica.” | Marcomm Pills·

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s