Echipa de campanie – fara ei nu se poate

electo-team

Este formată din două categorii: cea externă şi cea internă. Trebuie să lucreze foarte bine împreună pentru a avea rezultate.

În funcţie de posibilităţile financiare, dar şi de diferitele tipuri de relaţii, echipa de campanie externă cuprinde:

  1. Un specialist/o companie care face studii de piaţă (sondaje, focus grupuri)
  2. Un specialist/o companie de comunicare şi marketing politic
  3. Specialişti în diferite domenii: administraţie publică, jurişti, economişti, arhitecţi etc.
  4. Lideri de opinie din diferite sectoare, categorii sociale etc. (actori, sportivi, profesori, preoţi, directori de instituţii, ziarişti etc.)
  5. Lideri informali (puţini cunoscuţi dar cu influenţă în mediul lor: preşedinţi de bloc, proprietari de magazine/restaurante etc.)

Din echipa de campanie internă fac parte membrii de partid. La fel, în funcţie de amploarea organizaţiei politice, numărul persoanelor implicate poate varia.

  1. Candidatul

De multe ori am întâlnit reticenţe din partea candidaţilor care vor doar să li se spună ce să facă fără a fi implicaţi. Este o mare greşeală! La fel de mare este şi cea în care candidatul ia toate deciziile.

  1. Directorul de campanie
  2. Asistenţi permanenţi (cel puţin doi: unul pentru candidat şi unul pentru directorul de campanie)
  3. Purtătorul de cuvânt

De obicei este şi cel care întreţine relaţia cu mass media. Rolul său este important mai ales în situaţiile de criză.

  1. Copywriter-ul (unul sau mai mulţi)
  2. Responsabilul cu social media
  3. Responsabilul cu organizarea evenimentelor publice/întâlnirilor cu alegătorii
  4. „Contabilul” sau cel care ţine bugetul
  5. Consultantul juridic (drepturi de autor/ proprietate intelectuală)
  6. Responsabilul cu primirea şi distribuirea materialelor de promovare
  7. Neoficial – cei care se ocupă de campania negativă

Aceasta este echipa de bază. În plus, trebuie integraţi periodic şi următorii:

  1. Preşedintele partidului
  2. Preşedinţii organizaţiilor de Femei, Tineret, Pensionari
  3. Responsabilii pe cartiere/sate etc.
  4. Directorii numiţi politic
  5. Simpatizaţii activi

Un rol aparte, dar foarte important în campanie, îl au voluntarii. Aceştia pot fi coordonaţi fie de o persoană din interiorul partidului, fie de cineva din exterior (simpatizant, asociaţie, ONG etc.)

Dacă doriţi să aflaţi care sunt atribuţiile fiecăruia, cum trebuie să colaboreze echipele între ele pentru eficienţă maximă, ce impedimente pot apărea şi cum pot fi rezolvate, ne puteţi contacta pe email – office@personaladviser.ro. Putem stabili o întâlnire pentru a discuta despre nevoile dumneavoastră şi pentru a vă face o ofertă personalizată.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s