Tipuri de cercetare sau analiza contextului

polls

Majoritatea candidaților înțelege prin analiză și cercetare sociologică realizarea unui sondaj de opinie înainte de începerea campaniei și, eventual, încă unul după primele două săptămâni. Din păcate, am văzut puține sondaje din care să afli ceva mai mult decât primii clasați în preferințele alegătorilor sau care sunt problemele generale.

Ideal ar fi ca aceste sondaje să surprindă informații mult mai personalizate despre ceea ce își doresc oamenii, exprimat direct sau indirect.

Așa cum am văzut cu toții, sondajele de opinie au erori destul de mari deoarece respondenții evită sau mint în privința anumitor opțiuni. Sunt mai multe explicații, iar una dintre ele este legată și de faptul că multe sondaje sunt folosite ca elemente de influențare a opiniei publice în ultimul timp. Nu este neapărat o chestiune negativă, dar când rezultatele prezentate sunt mult departe de adevăr, își pierd orice credibilitate.

Așadar, mai ales pentru începutul campaniei, vă recomandăm un sondaj de opinie din care să aflați mai multe informații personalizate și reacția la diferite scenarii posibile.

În plus, tot înainte de startul campaniei, vă mai pot fi de folos:

  • Sesiuni de focus grupuri pentru stabilirea profilului dezirabil sau a unor sloganuri, afișe, foto etc.
  • O analiză media pe cele mai importante probleme, dar și pe modul în care este reflectată imaginea unei persoane/organizații politice.
  • În funcție de fiecare caz în parte, puteți face diferite analize calitative sau cantitative.

Pe parcursul campaniei electorale, cele mai frecvente vor fi analizele de discurs ale candidaților și reflectarea lor în mass media. Pe baza acestora sunt pregătite recomandările de comunicare, sunt ajustate mesajele publice etc. De asemenea, pot fi organizate focus grupuri pe problemele extrem de punctuale.

Pentru social media există o serie de unelte care oferă, în majoritate, informații de ordin canatitativ. Calitativ, poți obține date doar dacă analizezi individual mesajele sau comentariile utilizatorilor.

Mai puțin științifice, dar foarte importante sunt fișele tematice pentru candidat. Aceste cuprind informații statistice legate de chestiuni economice, date demografice, evoluții de prețuri, context geografic și istoric, profilul adversarului etc. Candidatul trebuie să și le însușească și să le updateze permanent.

De multe ori, se spune că poți obține informații mai relevante de la un șofer de taxi decât dintr-un sondaj de opinie. Există ceva adevăr în acest sfat, dar cred că se aplică mai mult pentru subiectele de actualitate. O călătorie cu taxi sau cu autobuzul, o discuție cu pensionarii din parc, o sesiune de cumpărături în piață (și la mall însă!), la plimbare cu cățelul sau orice alt mediu informal te ajută să surprinzi opiniile oamenilor într-un mod mai sincer și tendințele pe anumite subiecte. Atenție la faptul că, de multe ori, când sunt puși în fața deciziei finale, opțiunile se schimbă.

Ca recomandare generală, nu vă bazați exclusiv pe feeling sau pe sondaje! Faceți analize îaninte, în timpul și după fiecare acțiune importantă! Fiți atenți însă la toți factorii de influență înainte de a lua orice decizie.

În măsura în care sunteți interesați să aflați mai multe despre modul în care pot fi folosite eficient aceste unelte în funcție de necesități și context, vă așteptăm să ne scrieți pe adresa de email office@personaladviser.ro

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s