Adversarii politici

players-in-politics

“Ţine-ţi prietenii aproape, iar duşmanii şi mai aproape”, spunea generalul chinez Sun Tzu, acum mai bine de 2000 de ani.

Pornind de la acest sfat, într-o campanie electorală trebuie să ştii în permanenţă ce face adversarul tău, când, în ce mod, cine este alături de el etc.

Chiar înainte de a începe campania există câţiva paşi de făcut cu privire la adversari:

  • Trebuie incluşi în cercetările sociologice – sondaje de opinie, focus grupuri.
  • Pentru fiecare candidat este nevoie de o fişă (ca să nu spunem dosar).
  • Adversarii sunt împărţiţi pe categorii: cu cine poţi face alianţe (de la început sau pe parcurs) şi cu cine nu. În funcţie de acest lucru se stabilesc anumite strategii de comunicare.
  • Sunt desemnaţi 1-2 responsabili care să urmărească orice acţiune/mesaj public din partea adversarilor.
  • Pe cât posibil este bine să te „împrieteneşti” şi cu o persoană din interiorul staff-ului adversarului pentru a-ţi furniza informaţii confidenţiale. Atenţie că şi ei vor încerca să facă la fel!

Practic, în paralel cu campania ta electorală, vei duce o alta de monitorizare a adversarilor. Evident, nu vei urmări toţi candidaţii, ci doar cei care te interesează direct. Dacă eşti printre favoriţi, vor prezenta interes doar cei din top 3. Dacă nu ai şanse, dar poţi fi decisiv pentru unul sau altul dintre favoriţi, vei fi cu ochii tot pe aceştia.

Este foarte important ca atunci când faci referiri publice (pozitive sau negative) la adversarii tăi acestea să fie în concordanţă cu profilul lor pentru a părea credibile. De exemplu, nu poţi spune că ai fost ameninţat cu bătaia de adversar dacă tu eşti de două ori cât el sau nu poţi recomanda pe cineva ca bun funcţionar dacă nu a lucrat niciodată într-o instituţie etc.

Cele mai multe greşeli se fac pe atacuri nepotrivite. Şi dacă tot am ajuns la atacuri, avem următoarele recomandări:

  • Pentru favoriţi: faceţi referire doar la contracandidaţii direcţi! Nu răspundeţi oricui, mai ales candidaţilor care nu contează (sunt rare cazurile când puteţi face acest lucru).
  • Pentru cei care nu sunt favoriţi: pe lângă raportările la cei de la care speraţi să luaţi voturi, atacaţi-l pe favorit! Scopul este să intraţi în povestea lui, să se vorbească şi de voi. Dacă îl determinaţi pe favorit să vă pomenească numele în public, începeţi să deveniţi important şi lumea să-şi pună întrebări despre cine sunteţi şi ce doriţi.
  • Şi un sfat foarte important, atenţie la ce spuneţi negativ şi despre cine pentru că s-ar putea să fiţi aliaţi în viitor, iar credibilitatea voastră va avea de suferit. De aceea, aveţi nevoie de o strategie bună şi de evaluarea tuturor scenariilor.
  • Nu ezitaţi să folosiţi purtătorul de cuvânt! Mai ales atunci când nu sunteţi convins că vreţi ca anumite mesaje să fie asociate cu propria persoană.

O atenţie şi o pregătire deosebite trebuie acordate şi campaniilor negative:

  • Ce pot spune/scoate adversarii politici despre tine
  • Cum te poţi apăra şi cu ce poţi contracara

Ca în orice competiţie sunt multe elemente care trebuie integrate pentru a-ţi asigura victoria. În cazul adversarilor contează cel mai mult: documentarea, strategia şi adaptarea la evoluţia evenimentelor.

Voi încheia tot cu un citat din Sun Tzu care sintetizează foarte bine esenţa strategiei – „Invincibilitatea constă în apărare, iar şansele de victorie, în atac.”

Dacă doriţi să aflaţi mai multe despre raportarea la adversarii politici, ne puteţi scrie pe adresa de email office@personaladviser.ro

 

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s