Atragerea voluntarilor

voluntar

În România se foloseşte mai mult termenul de „simpatizanţi” şi mai puţin acela de „voluntari” cunoscut în special în SUA. Din păcate, la noi a căpătat şi o conotaţie negativă în ultima perioadă, simpatizanţii fiind recompensaţi, într-un fel sau altul, de către partidele politice.

O campanie pentru voluntari ar trebui începută mult înaintea perioadei de alegeri şi intensificată pe parcurs.

Există câteva categorii cărora trebuie să vă adresaţi pentru a atrage voluntari:

  • Tinerii, în special studenţii
  • Pensionarii
  • Categoriile specifice fiecărei orientări politice
  • Membrii diferitelor tipuri de organizaţii şi asociaţii preocupaţi de politică

În afară de categoriile menţionate mai sus, există un grup special căruia ar trebui să vă adresaţi cu prioritate – familia şi prietenii. Membrii familiei şi prietenii pot fi un punct forte al campaniei deoarece arată un tip de susţinere care are un unghi emoţional, oferind în acelaşi timp stabilitate şi încredere în relaţia cu ceilalţi voluntari.

Dacă stabiliţi o strategie de comunicare cu acţiuni constante pentru cei care aparţin acestor categorii, ei vor deveni vectori de imagine, uneori chiar mai importanţi decât membrii de partid. Voluntarii vor deveni interesaţi de activităţile propuse dacă există beneficii directe pentru ei. De aceea, este bine să aveţi un profil al fiecărui voluntar – identificând interesele profesionale şi aptitudinile acestora, îi puteţi implica în activităţi care le pot pune în valoare punctele forte. În acest fel, beneficiaţi de expertiza voluntarilor, iar aceştia îşi consolidează cunoştinţele şi acumulează experienţă în zonele de interes.

Atenţie, voluntarii sau simpatizanţii nu sunt membri de partid, dar nici lideri de opinie formali sau informali. Voluntarii se implică în mod direct în acţiunile de partid şi îşi asumă simpatia politică, pe când liderii de opinie nu fac neapărat muncă de partid, dar pot ajuta, direct sau indirect, la promovarea candidaţilor.

Atragerea şi contactul cu voluntarii se pot obţine prin:

  • campanii de social media
  • întâlniri directe
  • crearea unor grupuri de socializare
  • implicarea lor activă în campanie

Este bine ca, în rândul voluntarilor, să aveţi o persoană de încredere care să menţină interesul acestora ridicat, dar şi să observe comportamentul lor.

Cu ajutorul voluntarilor, ca şi al liderilor de opinie, puteţi transmite mesaje cu o notă mult mai ridicată de încredere.

Recomandarea generală este să începeţi campania pentru atragerea voluntarilor cu mult timp înainte de alegeri şi să menţineţi legătura chiar şi după perioada electorală. Sunt una din cele mai importante resurse pentru un om politic sau un partid.

Vă putem ajuta să construiţi strategie de comunicare pentru voluntari în funcţie de interesele dvs. dacă ne scrieţi pe adresa de email office@personaladviser.ro

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s