Social media sau hazardul (ne)fericit

social-media

Reţelele de socializare au devenit unelte considerate accesoriul perfect pentru asigurarea succesului unei campanii electorale. Avantajul includerii reţelelor de socializare în planul de comunicare este dat, în principal, de legătura directă cu cetăţenii. Acest avantaj vine cu o serie de riscuri şi responsabilităţi.

Pentru ca prezenţa online să aibă impact, candidatul şi echipa sa trebuie să definească tonul exprimării, obiectivele şi temele de discuţie. În acelaşi timp, este obligatoriu să existe un plan de rezervă pentru situaţiile în care cel iniţial nu decurge conform proiecţiilor… iar acest lucru se poate întâmpla destul de des pentru că, de multe ori, mediul online este impredictibil.

Reguli:

  1. Asigură-te că ai resursele necesare prezenţei pe reţelele de socializare
    • Echipă care să dezvolte materiale/conţinut – foto, audio-video, texte etc.
    • Echipă care să monitorizeze în timp real conturile de pe reţelele de socializare şi să gestioneze răspunsurile la comentariile/întrebările utilizatorilor
    • Echipă care să monitorizeze conturilor contracandidaţilor
  2. Actualizează permanent conturile cu informaţii noi şi relevante contextului
  3. Nu uita că prezenţa în mediul online presupune dialog, nu monolog
  4. Nu şterge comentariile negative… alege să răspunzi raţional şi, în măsura în care se poate, cu umor
  5. Nu încerca să cosmetizezi imaginea de candidat – autenticitatea este extrem de importantă în relaţia directă cu oamenii

Fiecare reţea are particularităţile sale, fiind util să personalizaţi mesajele şi să nu vă rezumaţi la o simplă rulare a unui mesaj general pentru toate reţelele de socializare:

Facebook – permite distribuirea de mesaje, fotografii, materiale video

Twitter – necesită mesaje scurte

LinkedIn – util în campaniile care au ca public ţintă mediul de afaceri

YouTube – exclusiv materiale video

Deşi impresia este de „libertate” în comunicare, trebuie respectate principiile de campaniei – nimic nu se distribuie în spaţiul public fără a avea un scop precis. Fiecare postare pe Facebook/Twitter etc. trebuie programată, iar textele trebuie editate cu grijă, ţinând cont de mesajele centrale ale campaniei şi de profilul candidatului!

Vă putem sprijini cu mai multe idei de navigare în social media dacă ne trimiteţi un emial pe adresa office@personaladviser.ro

Un răspuns la „Social media sau hazardul (ne)fericit

  1. Pingback: INTERVIU Mirela Puiu: „In Romania, comunicarea politica este „intamplatoare”, de cele mai multe ori reactiva, se bazeaza mult pe efectul pavlovian si nu pare sa urmeze nicio logica.” | Marcomm Pills·

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s