Discursul, “arma secreta” in campanie

speech2

Am mai scris de multe ori despre discurs (tipuri, cum se concepe etc.) – https://personaladviser.ro/2015/11/23/discursul-politic-ca-la-carte/ – aşa că nu voi relua toate lucrurile şi voi insista pe câteva caracteristici ale celui politic.

Discursul politic se încadrează în categoria discursurilor persuasive care au ca obiectiv final să determine un anumit comportament de vot.

Atunci când pregătiţi un discurs politic trebuie să ţineţi seama de mai muţi factori printre care:

  • Contextul/locaţia
  • Caracterul evenimentului (oficial, informal etc.)
  • Tipul audienţei (vârstă, sex, profesie etc.)
  • Numărul de persoane
  • Particularităţile socio-economice
  • Poziţionarea contracandidaţilor

Orice discurs trebuie să aibă un început, o parte de argumentare şi prezentare de soluţii şi o parte de final cu concluzii, dar mai ales cu apelul/chemarea la vot. Există câteva elemente pe care le puteţi folosi într-un discurs de succes:

  • Statistici/cifre concrete
  • Personalizările
  • Exemple şi comparaţii
  • Glume/citate etc.
  • Vinovaţii şi soluţiile (partea cea mai importantă)

Este nevoie să acordaţi o atenţie deosebită discursului atunci când mergeţi la TV. Unii oameni au trac în faţa camerei sau, pur şi simplu, sunt necarismatici şi atunci discursul lor trebuie adaptat.

Tehnicile de oratorie şi comunicare non-verbală trebuie şi ele exersate pentru ca un discurs să aibă efectul dorit.

În multe cazuri, ultimul discurs din campanie îţi poate atuce victoria deoarece mulţi alegători se hotărăsc cu cine să voteze după confruntarea finală dintre favoriţi.

Vă putem ajuta cu mai multe sfaturi despre conceperea unui discurs bun în funcţie de personalitatea şi obiectivele dvs. Ne puteţi scrie pe adresa de email office@personaladviser.ro

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s