Aparitiile TV in campanie

tv-politics-1

Înaintea reţelelor de socializare, a fost televizorul. Acesta a schimbat regulile campaniilor electorale de-a lungul a zeci de ani, transformând modul în care politicienii relaţionează cu alegătorii. Aspectul, atitudinea, expresia facială, privirea şi modul de exprimare sunt elemente pe care trebuie să le aibă în vedere orice politician deoarece trăim într-o perioadă în care infotainment-ul dictează.

Înainte de a accepta o prezenţă în cadrul unei emisiuni televizate, împreună cu echipa de campanile trebuie să ,,vă faceţi temele”:

  • Cine este moderatorul?
  • Sunteţi singurul invitat?
  • Care sunt temele de discuţie?
  • Cât durează emisiunea?
  • Stabiliţi-vă obiectivele şi mesajele cheie

Pregătiţi-vă pentru o discuţie combativă deoarece jurnalistul va pune şi întrebări incomode. Veţi primi întrebări care poate nu vă plac, însă va trebui să fiţi pregătit să răspundeţi – nu este recomandată tăcerea sau abordarea ,,nu comentez”, în special pe subiecte sensibile, de interes public. Nu este recomandată nici atitudinea ostilă faţă de jurnalist sau exprimarea unei stări de iritare – trebuie să vă păstraţi calmul în orice situaţie!

Va trebui să aplicaţi ce aţi experimentat la media training – crearea conexiunilor şi reîntoarcerea la tema de bază/ la mesajele cheie ale campaniei! Câteva variante ajutătoare:

  • „Este important să ne amintim că…”
  • „Să nu uităm….”
  • „Înainte de a răspunde întrebării dumneavoastră, vreau să….”
  • „Să privim lucrurile în perspectivă….”

În cazul întrebărilor dificile, evitaţi negaţiile şi repetarea punctelor negative din întrebarea jurnalistului.

În ceea ce priveşte aspectul şi stilul vestimentar, pregătirea este la fel de importantă ca şi în cazul mesajelor:

  • Evitaţi dungile şi stofele în carouri, mai ales cele înguste – au efect stroboscopic şi dau iluzia de mişcare
  • Evitaţi bijuteriile strălucitoare şi acele de cravată – distrag atenţia
  • Evitaţi culorile complementare sau aprinse (mai ales roşul)

Atenţie la inflexiunile vocii şi nu gesticulaţi în mod exagerat. Asiguraţi-vă că limbajul corporal şi cuvintele transmit acelaşi mesaj, pentru a nu părea lipsit de sinceritate. Nu uitaţi să zâmbiţi!

Pentru mai multe sfaturi ne puteţi scrie pe office@personaladviser.ro

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s