Evenimentele publice sau contactul direct cu alegatorii

voters

Evenimentele publice reprezintă o parte importantă în alegeri şi presupun colaborarea mai multor oameni din echipa de campanie – înainte de toate cei care se ocupă de organizare. Echipa de organizare poate fi alcătuită atât din oameni de partid, cât şi din specialişti externi. În funcţie de natura evenimentului, aceştia se pot implica împreună sau separat. Alături de cei de la organizare se află şi oamenii de pe comunicare. Ei au rolul de a stabili cum va decurge evenimentul şi ce mesaje vor fi transmise.

Tipuri de evenimente cu alegătorii:

  • Door-to-door
  • Mitinguri
  • Seminarii
  • Întâlniri informale
  • Evenimentele oficiale organizate de autorităţi publice, organizaţii/asociaţii sau de mass media (mese rotunde, dezbateri)

Primele patru tipuri sunt iniţiate şi organizate de către partidul sau staff-ul candidatului.

Înainte oricărui evenimente trebuie să urmaţi câţiva paşi pentru o bună pregătire:

  • Informaţii despre participanţi (vârstă, profesie etc.), despre locaţie, despre probleme etc.
  • Stabilirea mesajelor cheie
  • Răspunsuri la potenţialele întrebări
  • Invitarea liderilor informali din zona/domeniul respectiv

Scenariul este următorul: întâlnirea se stabileşte în primul rând în funcţie de perioada zilei când pot veni cei mai mulţi oameni; apoi membrii de partid care sunt responsabili pentru zona respectivă prezintă detaliile organizatorice, problemele zonei şi liderii informali; echipa de comunicare stabileşte mesajele cheie; este anunţată întâlnirea prin afişe sau flyere; candidatul participă la eveniment însoţit de responsabilul de la partid care, se presupune, că este cunoscut de oameni.

La evenimentul propriu-zis, candidatul trebuie mai mult să asculte decât să vorbească (în principiu, toate evenimentele cu excepţia celor organizate de alte entităţi). După ce are un scurt discurs în care sunt prezentate mesajele cheie, numiţi vinovaţi şi făcute referiri la nevoile concrete din zonă (pentru a demonstra că ştie despre ce vorbeşte), candidatul trebuie să asculte doleanţele, criticile şi întrebările oamenilor. Nu faceţi promisiuni care par nerealizabile! Asistentul candidatului are sarcina să-şi noteze totul pentru a reveni cu răspunsuri acolo unde este posibil. Vă recomandăm să nu fie doar vorbe în vânt şi chiar să reveniţi pentru că astfel câştigaţi încredere şi, ceea ce vă interesează cel mai mult, voturi.

Vă putem sprijini cu organizarea unei înâtlniri electorale din punct de vedere al comunicării dacă ne scrieţi pe adresa de email office@personaladviser.ro

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s