Campania negativa

negative

Alegerile din SUA ne-au demonstrat că există o tendinţă de a pune accent pe campania negativă în toată lumea. Odată cu dezvoltarea reţelelor de socializare şi a presei mondene ne lăsăm tot mai uşor de manipulat la nivel emoţional.

Campania negativă se bazează pe specularea emoţiei (iubire, furie, frustrare etc.). Acţiunile negative dintr-o campanie fie dezvăluie lucruri neştiute de alegători, fie scot în evidenţă anumite probleme ale unui candidat sau partid, le accentuează. De cele mai multe ori se foloseşte prima variantă pentru că are impactul cel mai mare.

Campania negativă poate fi asumată sau neasumată. De regulă, aceasta din urmă este utilizată în ultima parte a campanie electorale pentru ca adversarul să nu mai aibă timp de reacţie şi nici de a identifica „vinovatul”.

Pentru reuşita unei campanii negative trebuie luate câteva lucruri în calcul:

  • Organizarea unei echipe speciale (de preferat să fie oameni din afara partidului coordondaţi de un membru al echipei de campanie)
  • Momentul lansării campaniei negative (cum am spus şi mai devreme, este esenţial). Multe campanii puteau fi câştigate dacă nu se rata momentul oportun.
  • Importanţa răspândirii zvonului. Este o discuţie mai lungă despre tema/subiectul unei campanii şi despre zvon – cât este adevăr şi cât este exagerare sau invenţie. Recomandarea este să poriniţi de la lucruri adevărate! Minciunile, odată demonstrate, se pot întoarece împotriva celui care le foloseşte. Este adevărat – tendaţia de a inventa şi uşurinţa cu care se poate răspândi un fals pe internet este mare, dar veţi crea precedente. La rândul lor, adversarii pot face acelaşi lucru şi întreaga campanie va fi doar în jurul atacurilor şi, ca orice exces, va duce la saturaţie şi dezinteres din partea alegătorilor.
  • Asigurarea că tot ceea ce faceţi se încadrează în termeni legali.
  • Gestionarea situaţiei postcriză
  • Atenţie ca sloganul/materiale publicitare etc. proprii să nu poate fi transformate în elemente de campanie negativă de către adversari!

Dar cum comunici dacă eşti ţinta unor campanii negative? În materiale anterioare am subliniat câteva reguli cu privire la comunicare în situaţii de criză – https://personaladviser.ro/2016/11/30/comunicarea-in-situatii-de-criza/

Acelaşi lucruri se aplică şi în cazul campaniilor negative. Înainte de orice trebuie să stabiliţi dacă veţi reacţiona sau veţi ignora lucrurile, apoi să decideţi asupra momentului de reacţie şi a modalităţilor.

Dacă sunteţi interesat să aflaţi mai multe informaţii despre cum se construieşte o campanie negativă sau cum poate fi gestionată eficient, ne puteţi scrie pe adresa office@personaladviser.ro

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s