Evaluarea si… campania continua

Yellow road warning sign , Elections Ahead , 3d render

Comunicarea politică nu are trebui să se încheie odată cu finalizarea campaniei electorale, nici în cazul candidaţilor şi nici al partidelor. Din păcate, în România acest fenomen este extrem de frecvent, mai ales în ceea ce priveşte partidele politice.

Indiferent dacă v-aţi atins sau nu obiectivele, la câteva zile după finalizarea campanie trebuie să faceţi evalauarea a ceea s-a întâmplat şi să stabiliţi planurile pe termen scurt şi mediu. Aceste lucruri ajută la:

  • Aprecierea echipei, mai ales în cazul unui rezultat bun.
  • Menţinerea mobilizării membrilor de partid, mai ales dacă nu a ieşit aşa cum speraţi.
  • Începerea negocierilor cu celelalte partide/ceilalţi contracandidaţi.
  • Păstrarea atenţiei mass media

Comunicarea în perioada următoare trebuie să scoată în evidenţă modul în care implementaţi proiectele promise în campanie, dacă aţi câştigat sau modul în care continuaţi să vă susţineţi proiectele, dacă nu aţi câştigat.

Este total nerecomandat să comunicaţi plecând de la zero, fără să faceţi referire la mesajele din campanie. Veţi da impresia de superficialitate şi inconstanţă.

Dacă doriţi să aveţi informaţii cât mai exact despre motivele votanţilor, cea mai bună soluţie este să faceţi analize calitative, focus grupuri etc. Astfel porniţi planurile de viitor pe baza datelor ştiinţifice.

Un om politic sau un partid trebuie să se afle „în campanie” în fiecare zi. Orice mesaj sau acţiune trebuie desfăşurate cu gândul la următoarea zi de alegeri şi la un posibil vot. Comunicarea constantă are mai multe avantaje:

  • Nu veţi căuta disperaţi soluţii miraculoase în luna de campanie.
  • Raportul încredere-notorietate se va menţine echilibrat.
  • Situaţiile de criză pot fi mai uşor gestionate.
  • Există timp pentru a derula campanii sociale/politice etc.
  • Ajută publicul să ia decizii mult mai raţional, nu doar să răspundă la stimuli emoţionali.
  • Există timp pentru construcţia unui profil complet.

În orice moment al campaniei v-aţi afla vă putem sprijini cu idei şi recomandări de comunicare dacă ne contactaţi la adresa office@personaladviser.ro

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s