Când nu ai idei de comunicare politică, “împrumuţi”

Ştim deja cu toţii că ideile politice în România nu sunt prea multe şi circulă de la un politician sau un partid la altul precum cadourile de complezenţă. Se pare însă că şi ideile de promovare a imaginii sunt reciclate mai nou.

Coincidenţă sau nu, noul logo al Mişcării România Împreună –

este identic cu cel din campania electorala a psd-istului Răzvan Popa – „R+” – care a candidat la Primăria Braşovului în 2016 – https://www.youtube.com/ watch?v=P3M7gaIQw4E

Când am stabilit acest concept pentru candidatul Răzvan Popa, actual europarlamentar PSD, am folosit cam acelaşi tip de argumentaţie pe care îl prezintă azi şi echipa lui Dacian Cioloş, agenţia Brandient. Evident, campania din 2016 a avut accente puternic social-democrate. În opinia mea, concepte precum „împreună”, „plus” (implicare pe orice plan) cu public ţintă format din cei „cărora le pasă de patria lor” se încadrează în comunicarea pentru o doctrină de stânga, social-democrată în România.

Din pacate, cei care lucrează în comunicarea politică nu par interesaţi de încărcătura cuvintelor şi le folosesc după cum le convine contextul. Este o abordare cât se poate de greșită, perpetuată în ultimii ani, iar consecințele sunt vizibile în spațiul public prin lipsa de conținut a oricărei forme de comunicare publică. Se merge pe principiul ”spunem ce vor ceilalți să audă”. Ambiguitatea mesajelor vine din lipsa de asumare a unui rol clar definit în viața politică.

Dacă o analiză de conţinut este mai greu de sesizat, una de imagine sare în ochi.

Aşa cum spuneam mai devreme, logo-ul „R+” a fost afişat pe toate materiale din precampanie şi campanie ale candidatului Răzvan Popa. Au existat, panouri stadale, banere, afişe, video, online etc. în tot Braşovul.

O minimă documentare i-ar fi arătat oricărui consultant că pot să apară serioase semne de întrebare cu privire la validitatea și originalitatea entității vizuale alese – lipsă de consistență din punct de vedere ideologic, similarități majore cu o entitate vizuală utilizată anterior într-o campanie electorală.

Oricum ar fi, coincidenţă sau nu, din punct de vedere al imaginii, nu este un început prea inspirat pentru Mişcarea lui Cioloş.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s